Friday 17 August 2012

Rindu Hakim... :'(



Lebih kurang 24 jam sahaja lagi yang tinggal untuk kita menyambut hari raya, betul tak??? Hmm... Tak sangka raya tahun ni dah jadi raya kali ke-2 Faten tanpa Hakim.. Hakim... ! Faten rindu Hakim... Faten rindu sangat-sangat kat Hakim.. Kadang-kadang tu, Faten tertanya-tanya kenapa Allah jemput Hakim cepat sangat.. Tapi, semua tu pasti ada hikmahnya, kan???

Bila Faten fikir tentang Hakim dan kenangan kita dulu-dulu, Faten rasa macam nak nangis je.. Semua tu menyakitkan hati Faten.. Bila Faten terfikirkan saat-saat terakhir dalam hidup Hakim, Faten rasa terkilan sangat sebab Faten tak sempat nak lihat wajah Hakim... Faten tak sempat nak jumpa Hakim.. Faten langsung tak jenguk Hakim masa Hakim terlantar kat hospital.. Faten tunggu kat luar bilik Hakim je.. Faten tak sanggup nak tengok Hakim menderita masa tu.. Faten tahu, masa tu Hakim sakit sangat sebab terpaksa pakai banyak wayar kat badan.. Sebab tu, Faten tak sanggup nak tengok.. Kalau boleh, Faten nak sangat kongsi rasa sakit tu dengan Hakim.. Tapi Faten tak mampu.. Faten betul-betul tak mampu.. 

Bila mama datang kat sekolah dan bagitau Faten yang Hakim dah tinggalkan kitorang, hati Faten hancur.. Kat situ jugak Faten menitiskan airmata.. Faten dah tak peduli dah apa yang kawan-kawan Faten cakap sebab Faten tak mampu nak tahan rasa pedih atas pemergian Hakim tu.. Sejak Hakim tinggalkan kami semua, Faten rasa seolah-olah semuanya dah hancur.. Faten dah hilang segala-galanya.. Faten dah hilang sepupu, abang dan kawan yang sangat Faten sayang.. Hakim adalah insan istimewa dalam hidup Faten.. Hakim selalu ada di sisi Faten sebagai seorang sepupu dan abang yang begitu menyayangi adiknya.. Hakim adalah orang yang paling risau bila tahu Faten dan along ada masalah.. 

Tapi, sekarang ni semuanya dah tak ada.. Faten dah tak mampu lagi untuk cipta kenangan manis antara kita berdua..  Apa yang tinggal hanyalah memori yang lama yang akan selemanya Faten abadikan dalam hati Faten.. Walaupun Hakim dan tinggalkan kami, tapi kami tetap merasakan Hakim dalam setiap tutur kata dan perlakuan kami.. Hakim sentiasa ada dalam hati kami.. Hakim tak pernah hilang dari hati kami walau sedetik pun kerana Hakim adalah insan yang paling istimewa dalam hati kami.. Demi Allah, Hakim sentiasa terpahat dalam hati dan ingatan kami semua.. 

Ya Allah, Engkau tempatkanlah Hakim di kalangan orang-orang yang beriman.. Engkau cucurilah rahmat ke atasnya.. Engkau jadikanlah dia sebagai salah seorang hamba-Mu yang layak untuk syurga yang telah Engkau cipta.. Ya Allah, Engkau kekalkanlah ingatan kami terhadapnya untuk selama-lamanya.. Janganlah Engkau lalaikan hati dan ingatan kami dari terus mengingatinya kerana kami amat MERINDUINYA.. Amin...





DEMI ALLAH, FATEN RINDUKAN HAKIM... :'(


Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

No comments:

Post a Comment