Wednesday 8 August 2012

Saat Hati Ini Terluka..



Awak.. Kenapa awak buat saya macam ni??? Awak dah banyak berubah berbanding dulu.. Sebelum ni, awak tak pernah pun ucapkan kata-kata yang akan melukakan hati saya walaupun melalui mesej.. Tapi, sekarang ni awak dah lain sangat.. Awak macam dah tak pedulikan saya langsung.. Awak dah tak peduli langsung tentang perasaan saya.. Apa nilai perasaan saya pada awak??? 

Awak tahu tak yang saya sayang awak sangat-sangat...??? Tapi, kenapa awak hancurkan hati saya..??? Selama ni saya bodohkan diri saya, saya pekakkan telinga saya bila ada orang kutuk awak dan cakap yang bukan-bukan pasal awak... Saya pertahankan hubungan kita bila ada orang cuba untuk hancurkan hubungan kita ni.. Tapi, kenapa awak langsung tak ambil kisah pasal ni..??? Awak langsung tak pernah cuba untuk ada di sisi saya untuk sama-sama pertahankan hubungan kita.. 

Awak tahu tak yang saya ni dah penat.. Penat sangat.. Penat dalam menjaga hubungan kita ni sendirian.. Penat dalam menjaga perasaan awak dan abaikan perasaan diri sendiri.. Demi awak, saya sanggup bantah kata-kata mama saya... Sebab awak saya gaduh dengan orang yang tak sepatutnya.. Dan sebab awak juga saya sanggup terima dan telan segala penghinaan yang dilemparkan kepada saya.. Tapi, sayang bila awak langsung tak ambil kisah pasal ni.. 

Kadang-kadang saya tertanya-tanya siapa saya dalam hidup saya... Dan, semalam sudah cukup untuk memberi saya jawapan di atas pertanyaan tu.. Saya hanyalah sandaran bagi awak selepas keluarga dan kerja awak.. Sya tak kisah kalau awak lebih mementingkan keluarga awak sebab itu adalah tanggungjawab awak sebagai seorang anak.. Saya jugak tak kisah bila awak pentingkan kerja awak sebab itu adalah mata pencarian dan punca rezeki dalam hidup awak.. Cuma satu yang saya minta.. Tolong fikir tentang perasaan saya bila saya diletakkan di tempat yang terakhir dalam hidup awak...

Saya terfikir untuk tamatkan hubungan kita tapi saya tak sanggup untuk terluka.. Disebabkan rasa sayang saya pada awak yang terlalu kuat, saya tak sanggup untuk lepaskan awak dari hidup saya.. Tapi, saya jugak tak sanggup untuk menghadapi keperitan ni sendirian.. 

Kalau awak betul-betul sayangkan saya, awak tentu tak akan buat macam ni.. Awak selalu cakap yang awak akan sedih kalau saya sedih.. Tapi, hakikat yang sebenarnya awak yang selalu buat saya rasa sedih sama ada secara sedar atau tak dan yang paling memeritkan, awak gembira dengan keadaan tu.. 

Awak !!! Untuk pertama kalinya dalam hidup saya, saya rasa saya telah diperbodohkan oleh seorang insan yang bernama lelaki dan insan tu ialah AWAK.. Sampai hati awak, kan??? Terima kasih atas kesakitan yang awak berikan tu.. Satu yang saya harap, tolong jangan sakitkan saya lagi.. Saya dah tak sanggup untuk berhadapan dengan kesakitan yang awak dan keluarga awak berikan pada saya.. Saya dah tak sanggup untuk terus hidup dalam bayangan kata-kata awak yang sentiasa menginginkan saya bahagia sedangkan semua tu dusta semata-mata.. Saya dah tak sanggup untuk hidup dalam kepura-puraan keluarga awak.. Saya dah pasrah dan redha dengan hubungan kita ni sebab saya tahu antara kita takkan pernah dapat melangkah ke arah yang lebih jauh...

Seandainya perpisahan itu adalah jalan yang terbaik untuk kita, saya terima.. Walaupun sakit, saya akan cuba ikhlas untuk menerima kesakitan tu... Tapi, saya nak awak tahu yang awak adalah lelaki pertama dan terakhir yang ada dalam hati saya sehingga akhirnya hati ini dimiliki oleh insan lain yang bergelar suami yang sah kepada saya.. 



Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

No comments:

Post a Comment