Thursday, 13 December 2012

Tuesday, 13 November 2012

Berhenti Sakitkan Hati Saya !



Awak.. Sampai hati awak buat saya macam ni.. Sejak dulu sampai sekarang awak selalu sakitkan hati saya. Apa salah saya pada awak? Kenapa awak buat saya macam ni? Sekarang, walaupun kita dah tak ada apa-apa hubungan, kenapa hati saya masih lagi terluka sebab awak? Lepas awak, keluarga awak pulak yang sakitkan hati saya. Saya ingat, bila kita dah putus, korang dah tak akan sakitkan hati saya lagi. Tapi, semua tu salah. Sampai sekarang, korang masih lagi sakitkan hati saya.

Kenapa awak dan keluarga awak tak pernah biarkan saya bahagia? Adakah sebab saya sayangkan awak? Awak, salah ke saya sayangkan awak? Salah ke? Kalau perasaan sayang saya pada awak tu salah, saya minta maaf. Sya merayu pada awak semua.. Berhenti sakitkan hati saya. Kalau awak nak saya buang perasaan sayang saya pada awak, saya sanggup. Yang penting, awak semua dah tak sakitkan hati saya lagi. 

Bukannya saya tak nak buang perasaan tu, tapi saya tak mampu. Semakin saya cuba, semakin kuat rasa tu. Saya harap awak dan keluarga awak boleh beri saya masa untuk hadapi semua ni. Pleaseee ! Saya merayu sangat-sangat kat korang semua. Semua berat sangat bagi saya. Saya harap awak semua boleh faham terutama AWAK. Awak insan yang istimewa dalam hidup saya. Kenapa awak tak boleh faham saya.? Hati saya sakit sangat..

Tolonglah. Berhenti sakitkan hati saya. Saya merayu dengan awak.. 

TOLONG BERHENTI SAKITKAN HATI SAYA.. !!!




Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Monday, 12 November 2012

Thursday, 18 October 2012

Monday, 8 October 2012

I Love MUET !!!



Hai, kawan-kawan ... Korang tahu tak aku happy sangat-sangat hari ni... Nak tahu kenapa??? Sebab aku dapat band 4 untuk exam MUET... Even trial je, tapi aku dah excited sangat-sangat sebab aku dapat achieve target aku.. Sebelum start exam pun aku dah target band 4 dah untuk exam MUET ni.. Tak sangka pulak memang dapat.. Hehe.. Dan, InsyaAllah, aku nak target lebih lagi untuk exam yang sebenar.. Band 5...  Nak target band 6 rasa macam mustahil je sebab teacher aku sendiri cakap yang susah untuk dapat band 6 ni.. Even cikgu bahasa Inggeris pun susah nak dapat band 6... So, aku tak berani sangat la nak cabar diri aku untuk tu.. Aku rasa band 5 ni dah mencabar sangat dah pun... So, band 5 je dah cukup.. Kalau dapat lebih, alhamdulillah.. So, for the conclusion, I love English sooooo much... So do MUET as MUET is also part of english..( rasa macam tunggang-langgang je ayat aku ni.. Hehe..


I LOVE MUET


Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Wednesday, 3 October 2012

Terima Kasih, Awak !!!



Saya sayang sangat kat awak.. Bagi saya awak adalah pelengkap hidup saya kerana awak adalah cinta pertama saya... Setiap hari, hati saya merindukan awak.. Setiap hari, hati saya merintih kerana awak.. " Bila awak akan datang jumpa saya??? Bila awak akan datang jumpa saya??? Bila awak akan datang jumpa saya??? " Soalan yang sama selalu bermain dalam kotak fikiran saya.. Soalan tu ialah janji awak pada saya.. Bila saya tanya awak macam tu, awak selalu cakap awak nak datang jumpa saya.. Tapi, waktu menjadi penghalang... 

Tipu !!! Semua tu tipu je.. Kalau betul awak nak jumpa saya, takkan ada walau satu pun alasan yang keluar dari bibir awak tu.. Janji awak tu dah melukakan hati saya... Sebelum ni, hati saya dah cukup terluka bila awak cakap kerja dan keluarga awak lebih penting daripada saya.. Mulanya saya buat keputusan untuk berhenti memahami situasi awak.. Tapi, saya buang jauh-jauh kata-kata awak tu.. Saya fikir mungkin ada sebab kenapa awak cakap macam tu... Tapi, semakin lama, awak dah tak mesej saya dah... Kenapa??? Bila saya tanya, awak cakap sebab saya tak mesej awak dulu.. Saya tahu.. Memang saya tak mesej awak.. Tapi, kenapa awak tak faham sebab saya buat macam tu??? Kenapa, awak??? Saya buat macam tu sebab saya nak tahu adakah saya ni penting lagi bagi awak atau tak.. Ternyata, awak memang mampu hidup tanpa saya.. Awak dah berjaya buktikan pada saya yang awak memang mampu hidup tanpa saya...

Bila saya mengamuk, awak mula mesej saya dengan ayat jiwang awak tu.. Awak fikir mungkin saya akan cair, kan??? Tak.. Tak mungkin... Saya kenal awak... Hubungan kita dah lama... Saya kenal awak seratus peratus malah mungkin saya mengenali awak lebih daripada ibu bapa awak mengenali awak.. Saya dah tak mungkin cair lagi dengan awak setelah apa yang awak buat... Awak cakap awak rasa tersisih.. Habis tu, saya macam mana??? Awak tak sedar yang saya lebih berhak untuk rasa macam tu.. Saya lebih berhak berbanding awak.. Saya rasa awak sendiri tahu kenapa.. 

Dah tiga minggu selepas hari tu... Dan awak dah tak pernah mesej saya lagi... Saya tunggu mesej awak.. Tiap kali phone saya berbunyi, saya happy sangat-sangat sebab saya ingatkan itu awak.. Tapi, saya salah... Tak ada walau satu pun mesej atau call daripada awak... Kenapa awak buat saya macam ni??? Awak dah tak sayang saya ke??? Walaupun saya cakap saya dah takkan pernah cair dengan ayat awak tu, tapi hati saya benar-benar merintih menginginkan awak... Namun, tak semua perkara akan berlaku mengikut kehendak kita.. Saya redha awak.. Saya redha bila awak dah tak contact saya.. Dan, saya juga harap awak akan redha dengan keputusan saya.. Saya harap awak takkan salahkan saya bila saya memilih untuk lepaskan awak.. Semua tu kehendak awak.. Saya cuma melakukan sesuatu mengikut kehendak awak.. Walaupun awak tak cakap, tapi saya tetap rasa itu adalah kehendak awak.. Kalau awak betul-betul tak nak hancurkan hubungan yang dah bertahun-tahun kita bina, mesti awak takkan buat macam ni, kan???

Awak !!! Terima kasih banyak-banyak sebab awak dah selalu lukakan hati saya... Saya minta maaf sebab saya tak mampu jadi insan yang sempurna untuk awak... Awak mungkin adalah pelengkap hidup saya tapi tak semestinya saya adalah pelengkap hidup awak, kan??? Saya redha dengan hubungan kita sekarang ni... Apa yang saya harap ialah awak akan bahagia walau siapa pun pasangan awak nanti.. Cuma satu pesan saya untuk awak, saya harap awak akan pilih wanita yang benar-benar mampu untuk melengkapi hidup awak kerana saya tak mampu.. Saya dah cukup bersabar untuk hubungan kita.. Terima kasih sebab dalam sekelip mata awak dah berjaya hancurkan hubungan ni.. Terima kasih banyak-banyak, awak.. TERIMA KASIH.. :'(



Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Friday, 7 September 2012

Kau Tigakan Cintaku - Elkasih



Mengapa ku selalu
Tak pernah benar dimata indahmu
Mengapa ucapanku
Selalu salah ditutur lembutmu


Aku tertipu kediamanmu
Yang ku anggap semuanya baik-baik saja
Aku tak menyangka dibelakangku
Kau tigakan cintaku yang
Hanya kepadamu
Hanya kepadamu

***

Apa yang membuatmu
Tak pernah mengungkap isi hatimu
Andaikan engkau tahu
Betapa hatiku mencintaimu

Aku tertipu kediamanmu
Yang ku anggap semuanya baik-baik saja
Aku tak menyangka dibelakangku
Kau tigakan cintaku yang
Hanya kepadamu
Satu untukku

Back to ***

Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

3 Dalam 1 !



Korang semua nak tahu tak kenapa aku men'title'kan entry aku hari ni 3 dalam 1??? Haaa !!! Sebabnya ialah sempena Aidilfitri tahun 2012 ni, family aku bukan setakat sambut hari raya je.. Tapi, ada majlis kenduri dan sambut menantu sekali.. Macam ni je la ! Aku akan cerita satu per satu, ok?

Raya pertama, biasa la.. Kitorang pergi jalan-jalan umah saudara mara... Bila difikirkan balik saat-saat kitorang pergi beraya tu, rasa nak tergelak pun ada.. Hehehe... Nak tahu kenapa??? Sebab, aku dan kakak aku tetap dapat duit raya walaupun umur kitorang ni dah hampir 20 [ Along, 19.. Aku, 18..].. Hahaha.. Malu pun ada.. Yelah, dalam ramai-ramai sepupu kitorang yang masih lagi ikan bilis tu, kitorang la yang paling tua.. Tapi, rezeki mana boleh tolak.. Tak baik, kan??? Besar pun besar la.. Dah orang bagi, ambik je la.. Haha

Raya kedua pulak family aku sibuk dengan persiapan kahwin bapa saudara aku... Pagi-pagi lagi kitorang keluar pergi pasar.. Nak cari kuih untuk majlis akad nikah dia malam nanti.. Bila jam dah tunjuk kul 6.30 petang, kitorang pun gerak la... Hah?? Kenapa awal sangat tu sedangkan majlis akad nikahnya lepas isyak??? Sebab rumah bakal isteri dia tu jauh la.. Kat Selising, Pasir Puteh.. Al-maklumlah, bila dah sebut hari raya ni, pergi mana-mana pun confirm jalan jammed.. So, kitorang kena la bertolak awal... Tapi, bertolak awal pun sampai lewat jugak.. Hehe.. Lebih kurang pukul 10 lebih-lebih camtu, akhirnya bapa saudara aku ni dah pun sah bergelar suami kepada isteri dia tu... Alhamdulillah... [ Excited giler dapat mak saudara baru.. Cantik, baik pulak tu.. Hohoho ] Esoknya, kitorang pergi majlis kenduri diorang tu.. Diorang pakai busana hijau.. Ikut tema mak saudara aku tu.. [ Ehem, ehem.. Askar la..] Majlis hari tu meriah sangat-sangat... 

Bila dah ada majlis kenduri kahwin kat rumah pengantin perempuan, wajib la kan kena ada majlis sambut menantu kat rumah pengantin lelaki.. So, majlis sambut menantu tu diadakan pada hari raya ke-5.. Hari tu pasangan pengantin baru pakai busana emas.. Mula-mula tu mama aku nak guna tema biru sebab nak ikut tema bapa saudara ku yang kerja sebagai navy @ tentera laut, tapi tak jadi la.. Kitorang tukar warna pinang masak.. Cantik.. Tambah pulak pasangan pengantin pakai busana yang berkonsepkan warna emas.. Memang cantik la sangat-sangat.. Hehe.. Majlis hari tu pun boleh tahan jugak meriahnya.. Tetamu yang datang pun ramai.. Lauk yang kitorang masak semua habis.. Bagus la.. Tak membazir.. Hehe..

Haaa ! Itulah kisah 3 dalam 1 aku... Hehe... Ok, la.. Korang boleh tengok gambar kat bawah ni.. Semua ada... 












Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Friday, 17 August 2012

Rindu Hakim... :'(



Lebih kurang 24 jam sahaja lagi yang tinggal untuk kita menyambut hari raya, betul tak??? Hmm... Tak sangka raya tahun ni dah jadi raya kali ke-2 Faten tanpa Hakim.. Hakim... ! Faten rindu Hakim... Faten rindu sangat-sangat kat Hakim.. Kadang-kadang tu, Faten tertanya-tanya kenapa Allah jemput Hakim cepat sangat.. Tapi, semua tu pasti ada hikmahnya, kan???

Bila Faten fikir tentang Hakim dan kenangan kita dulu-dulu, Faten rasa macam nak nangis je.. Semua tu menyakitkan hati Faten.. Bila Faten terfikirkan saat-saat terakhir dalam hidup Hakim, Faten rasa terkilan sangat sebab Faten tak sempat nak lihat wajah Hakim... Faten tak sempat nak jumpa Hakim.. Faten langsung tak jenguk Hakim masa Hakim terlantar kat hospital.. Faten tunggu kat luar bilik Hakim je.. Faten tak sanggup nak tengok Hakim menderita masa tu.. Faten tahu, masa tu Hakim sakit sangat sebab terpaksa pakai banyak wayar kat badan.. Sebab tu, Faten tak sanggup nak tengok.. Kalau boleh, Faten nak sangat kongsi rasa sakit tu dengan Hakim.. Tapi Faten tak mampu.. Faten betul-betul tak mampu.. 

Bila mama datang kat sekolah dan bagitau Faten yang Hakim dah tinggalkan kitorang, hati Faten hancur.. Kat situ jugak Faten menitiskan airmata.. Faten dah tak peduli dah apa yang kawan-kawan Faten cakap sebab Faten tak mampu nak tahan rasa pedih atas pemergian Hakim tu.. Sejak Hakim tinggalkan kami semua, Faten rasa seolah-olah semuanya dah hancur.. Faten dah hilang segala-galanya.. Faten dah hilang sepupu, abang dan kawan yang sangat Faten sayang.. Hakim adalah insan istimewa dalam hidup Faten.. Hakim selalu ada di sisi Faten sebagai seorang sepupu dan abang yang begitu menyayangi adiknya.. Hakim adalah orang yang paling risau bila tahu Faten dan along ada masalah.. 

Tapi, sekarang ni semuanya dah tak ada.. Faten dah tak mampu lagi untuk cipta kenangan manis antara kita berdua..  Apa yang tinggal hanyalah memori yang lama yang akan selemanya Faten abadikan dalam hati Faten.. Walaupun Hakim dan tinggalkan kami, tapi kami tetap merasakan Hakim dalam setiap tutur kata dan perlakuan kami.. Hakim sentiasa ada dalam hati kami.. Hakim tak pernah hilang dari hati kami walau sedetik pun kerana Hakim adalah insan yang paling istimewa dalam hati kami.. Demi Allah, Hakim sentiasa terpahat dalam hati dan ingatan kami semua.. 

Ya Allah, Engkau tempatkanlah Hakim di kalangan orang-orang yang beriman.. Engkau cucurilah rahmat ke atasnya.. Engkau jadikanlah dia sebagai salah seorang hamba-Mu yang layak untuk syurga yang telah Engkau cipta.. Ya Allah, Engkau kekalkanlah ingatan kami terhadapnya untuk selama-lamanya.. Janganlah Engkau lalaikan hati dan ingatan kami dari terus mengingatinya kerana kami amat MERINDUINYA.. Amin...





DEMI ALLAH, FATEN RINDUKAN HAKIM... :'(


Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Sunday, 12 August 2012

Buat Insan Tersayang (Eddie Hamid ft. Ashira)



( P )
Sampai bilakah
Percintaan ini
Akan mengharum warnanya

( L )
Sampai bilakah harus aku begini
Menunggu kasih yang tak pasti
Ku takut suatu hari
Bila orang dah benci

( P )
Tinggallah aku
Menangis
Seorang diri

( P )
Sampai bilakah kerinduan ini
Hanyalah untuk mu sayang

( L )
Tidakkan hilang
Kasih yang aku genggam
Kerana ku cinta kepada mu
Janji-janji ku dulu
Bukanlah janji palsu

( P )
Dan aku
Tak pernah curang
Kepada mu

( L )
Datanglah sayang
Datanglah kau
Datang kepada ku
Aku merindu
Rindu kasih
Rindu dendam terhadap mu

( P )
Sabarlah sayang
Sabarlah kau
Sabar menanti diriku
Aku berjanji
Akan menanti mu dipuncak asmara

( L )
Sayangnya ku kepadamu
Hanyalah tuhan saja yang tahu
Dan hati ini
Sering berkata
Hanyalah engkau insan yang tersayang

( L & P )
Janganlah kau
Pergi
Lagi dari ku
Tak ingin ku
Menangis kerana mu
Lama sudah hati
Ini tersiksa
Puas sudah ku berendam airmata

( P )
Sampai bilakah
Percintaan ini
Akan mengharum warnanya

( L )
Sampai bilakah
Harus aku begini
Menunggu kasih yang tak pasti
Ku takut suatu hari
Bila orang dah benci

( P )
Tinggallah aku
Menangis seorang diri



Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Thursday, 9 August 2012

Salam Lailatul Qadar...





Ibadah puasa akan berakhir tidak lama lagi. Semakin hampir tiba ke penghujungnya, semakin terasa nikmatnya. Apa lagi jika kita dapat menambah amalan kita pada 10 malam terakhir Ramadan.


Sesungguhnya berbahagialah mereka yang mampu melaksanakannya dengan sempurna. Ini kerana di dalamnya mengandungi begitu banyak ganjaran pahala Allah kepada sesiapa yang berjaya melakukannya. Selain meraih ganjaran tidak terkira daripada Allah, mereka yang berpuasa juga akan bertambah sihat tubuhnya. Dalam hal ini, Rasulullah s.a.w. berpesan yang bermaksud:

 'Berpuasalah nescaya kamu sihat'.


Sepotong hadis Nabi s.a.w. yang lain mengingatkan kita (bermaksud):

'Barang siapa melaksanakan puasa Ramadan kerana iman dan hendak mendapatkan pahala, nescaya diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu.' (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

Ibnu Abbas ra meriwayatkan:

'Diutus kepada Rasulullah s.a.w. kisah seorang lelaki Bani Israel yang begitu berani menghunus pedang di atas kudanya dalam berjihad (berperang) membela agama Allah seribu bulan. Rasulullah s.a.w. amat tertarik dengan cerita itu dan mengharapkan agar umatnya juga mendapat peluang yang sama. Maka baginda berdoa: 'Ya Tuhanku, Engkau jadikan umatku lebih pendek umurnya dan lebih sedikit amalnya.' 'Kemudian Allah swt mengurniakan baginda dan umatnya lailatul qadar (malam mulia), yang lebih baik daripada 1,000 bulan.' Dikatakan bahawa lelaki itu bernama Syam'un. Beliau berperang dengan musuh selama 1,000 bulan. Tidak pernah kering bulu tengkuk kudanya. Sesungguhnya orang-orang kafir amat gentar apabila berhadapan dengannya.

Abu Hurairah r.a menjelaskan (yang bermaksud):

'Pada malam lailatul qadar, para malaikat yang turun ke bumi adalah lebih banyak daripada batu kerikil. Pintu langit dibuka untuk mereka turun sebagaimana yang telah dijelaskan. Maka tersingkaplah kerajaan langit dan bumi itu oleh pancaran cahaya. 'Kerajaan langit dan bumi itu dibukakan tabirnya hingga dapat dilihat para malaikat dalam rupa asal mereka. Ada yang berdiri, duduk, rukuk, sujud, berzikir, bertasbih dan bertahlil. 'Ada juga yang dibukakan tabir syurga dan dapat melihat mahligai-mahligai, taman, para bidadari, sungai, pepohonan dan buah-buahannya. Bahkan ada juga yang dapat melihat tempat para nabi, rasul, wali dan syuhada. 'Kemudian ada juga yang melihat neraka dengan segala isinya serta tingkat orang-orang kafir. Malahan, ada pula sesetengahnya yang dibukakan tabir antara dia dengan Allah s.w.t..'


Sayidina Umar ra mengisahkan Rasulullah s.a.w. bersabda:

'Sesiapa yang menghidupkan malam 27 bulan Ramadan hingga ke subuh, dia lebih aku sukai daripada beribadah tiap malam Ramadan seluruhnya.'

Sayidatina Fatimah r.a. lalu bertanya: 

'Wahai ayahku, apa yang mesti dilakukan oleh lelaki dan perempuan yang tidak mampu beribadat malam?' 

Baginda menjawab: 

'Hendaknya mereka jangan terus tidur, kemudian mereka duduk sesaat sahaja pada malam itu untuk memanjatkan doa kepada Allah s.w.t.. Itu lebih aku sukai daripada ibadah umatku seluruhnya pada bulan Ramadan.'

Sayidatina Aisyah r.a. meriwayatkan Rasulullah s.a.w. bersabda:

'Sesiapa yang menghidupkan malam lailatul qadar, melakukan solat dua rakaat dan memohon keampunan kepada Allah, tentulah Allah mengampuninya, dia menyelam dalam rahmat Allah, serta Jibrail mengusapnya dengan sayapnya. Dan sesiapa yang diusap dengan sayapnya dia akan masuk syurga.'

Ramai ulama bertanya mengapa Allah menawarkan nilai pahala begitu banyak - sepanjang usia kebanyakan para nabi terdahulu sebelum Nabi Muhammad s.a.w.?

Di dalam tafsir Al-Jami'li ahkamil Quran atau lebih dikenali dengan Tafsir al Qurtubi, dijelaskan seperti berikut:

'Dalam bukunya Al Muwaththa, Imam Malik menjelaskan suatu riwayat daripada ibnu Qasim dan lain-lain: 'Saya dengar orang yang saya percaya berkata: Bahawa Rasulullah s.a.w. diperlihatkan kepadanya umur umat yang terdahulu. Maka Rasulullah s.a.w. berasa terlalu sedikit umur umatnya, sehingga tidak mungkin dapat mencapai amal seperti yang dicapai oleh umat lainnya, kerana umur mereka yang panjang itu. Oleh itu Allah memberikan kepada Rasulullah lailatul qadar yang mempunyai nilai pahala 1,000 bulan.'

Menurut sebuah hadis, purata umur umat Nabi Muhammad adalah antara 60 dengan 70 tahun. Sedikit yang lebih daripada itu, manakala umat para nabi yang lain ada yang mencapai ratusan tahun. Maka, demi mengimbangi amal mereka yang panjang umurnya, Allah menganugerahi umat Muhammad dengan lailatul qadar.

Para imam mazhab, termasuk Imam Syafie, telah membuat kajian mengenai bilakah lailatulqadar itu. Ada yang berpendapat ia berlaku pada malam 27 Ramadan. Ada yang menyatakan pada malam 21, 23 atau 25. Masing-masing dengan alasan dan hujah mereka. Bagaimanapun, Allahlah yang lebih mengetahuinya.

Ulama menjelaskan bahawa yang dimaksudkan dengan lailatulqadar ialah berjaga malam demi menghidupkan malam Ramadan dengan beribadah: mendirikan ibadah-ibadah malam seperti solat-solat sunat, bertadarus, berzikir, berdoa dan lain-lain.

Sepotong hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim yang bermaksud:

'Apabila masuk 10 hari akhir Ramadan, Rasulullah bangun dan berjaga malam untuk ibadah. Baginda menghidupkan malam itu dengan menambahkan ketaatan kepada Allah dan menghidupkan jiwanya (dirinya) dengan tidak tidur, kerana tidur sebenarnya saudara kepada mati.'




Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Wednesday, 8 August 2012

Saat Hati Ini Terluka..



Awak.. Kenapa awak buat saya macam ni??? Awak dah banyak berubah berbanding dulu.. Sebelum ni, awak tak pernah pun ucapkan kata-kata yang akan melukakan hati saya walaupun melalui mesej.. Tapi, sekarang ni awak dah lain sangat.. Awak macam dah tak pedulikan saya langsung.. Awak dah tak peduli langsung tentang perasaan saya.. Apa nilai perasaan saya pada awak??? 

Awak tahu tak yang saya sayang awak sangat-sangat...??? Tapi, kenapa awak hancurkan hati saya..??? Selama ni saya bodohkan diri saya, saya pekakkan telinga saya bila ada orang kutuk awak dan cakap yang bukan-bukan pasal awak... Saya pertahankan hubungan kita bila ada orang cuba untuk hancurkan hubungan kita ni.. Tapi, kenapa awak langsung tak ambil kisah pasal ni..??? Awak langsung tak pernah cuba untuk ada di sisi saya untuk sama-sama pertahankan hubungan kita.. 

Awak tahu tak yang saya ni dah penat.. Penat sangat.. Penat dalam menjaga hubungan kita ni sendirian.. Penat dalam menjaga perasaan awak dan abaikan perasaan diri sendiri.. Demi awak, saya sanggup bantah kata-kata mama saya... Sebab awak saya gaduh dengan orang yang tak sepatutnya.. Dan sebab awak juga saya sanggup terima dan telan segala penghinaan yang dilemparkan kepada saya.. Tapi, sayang bila awak langsung tak ambil kisah pasal ni.. 

Kadang-kadang saya tertanya-tanya siapa saya dalam hidup saya... Dan, semalam sudah cukup untuk memberi saya jawapan di atas pertanyaan tu.. Saya hanyalah sandaran bagi awak selepas keluarga dan kerja awak.. Sya tak kisah kalau awak lebih mementingkan keluarga awak sebab itu adalah tanggungjawab awak sebagai seorang anak.. Saya jugak tak kisah bila awak pentingkan kerja awak sebab itu adalah mata pencarian dan punca rezeki dalam hidup awak.. Cuma satu yang saya minta.. Tolong fikir tentang perasaan saya bila saya diletakkan di tempat yang terakhir dalam hidup awak...

Saya terfikir untuk tamatkan hubungan kita tapi saya tak sanggup untuk terluka.. Disebabkan rasa sayang saya pada awak yang terlalu kuat, saya tak sanggup untuk lepaskan awak dari hidup saya.. Tapi, saya jugak tak sanggup untuk menghadapi keperitan ni sendirian.. 

Kalau awak betul-betul sayangkan saya, awak tentu tak akan buat macam ni.. Awak selalu cakap yang awak akan sedih kalau saya sedih.. Tapi, hakikat yang sebenarnya awak yang selalu buat saya rasa sedih sama ada secara sedar atau tak dan yang paling memeritkan, awak gembira dengan keadaan tu.. 

Awak !!! Untuk pertama kalinya dalam hidup saya, saya rasa saya telah diperbodohkan oleh seorang insan yang bernama lelaki dan insan tu ialah AWAK.. Sampai hati awak, kan??? Terima kasih atas kesakitan yang awak berikan tu.. Satu yang saya harap, tolong jangan sakitkan saya lagi.. Saya dah tak sanggup untuk berhadapan dengan kesakitan yang awak dan keluarga awak berikan pada saya.. Saya dah tak sanggup untuk terus hidup dalam bayangan kata-kata awak yang sentiasa menginginkan saya bahagia sedangkan semua tu dusta semata-mata.. Saya dah tak sanggup untuk hidup dalam kepura-puraan keluarga awak.. Saya dah pasrah dan redha dengan hubungan kita ni sebab saya tahu antara kita takkan pernah dapat melangkah ke arah yang lebih jauh...

Seandainya perpisahan itu adalah jalan yang terbaik untuk kita, saya terima.. Walaupun sakit, saya akan cuba ikhlas untuk menerima kesakitan tu... Tapi, saya nak awak tahu yang awak adalah lelaki pertama dan terakhir yang ada dalam hati saya sehingga akhirnya hati ini dimiliki oleh insan lain yang bergelar suami yang sah kepada saya.. 



Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Cinta !



C.I.N.T.A... Apa itu cinta yang sebenarnya??? Ramai yang berpendapat bahawa cinta itu menyesakkan hidup seseorang namun tak kurang juga pendapat yang mengatakan cinta itu kebahagiaan.. Yang mana satu adalah betul tentang cinta??? 

Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yang ada di dalam hati setiap manusia. Cinta wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. Tanpa perasaan cinta, seseorang itu akan merasai kekosongan di dalam jiwa mereka.

Ada pepatah yang mengatakan bahawa "Cinta itu adalah kekuatan, yang mampu mengubah duri menjadi mawar, mengubah cuka menjadi anggur, mengubah sedih menjadi riang, mengubah amarah menjadi ramah, mengubah musibah menjadi muhibah, itulah cinta..."

Namun begitu, cinta sering saja disalahgunakan oleh manusia yang tidak bertanggungjawab. Terkadang manusia sering melakukan sesuatu yang dimurkai Allah dengan alasan cinta yang akhirnya memusnahkan diri sendiri.. Kemudian, perasaan cinta yang dikurniakan oleh Allah itu dipersalahkan. Betapa bodohnya manusia itu apabila beraninya menyalahkan kurniaan Allah di atas kesilapan diri sendiri. 

Jadi, sebagai seorang manusia yang diciptakan oleh Allah yang sebaik-baik kejadian, kita haruslah menjaga perasaan cinta itu dengan sebaiknya kerana sekiranya perasaan itu dijaga, insyaAllah kebahagiaan itu milik kita.. 


Cinta itu seputih salji... :)





Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Friday, 3 August 2012

Tak Sangka...



Hai, kawan-kawan... Hari ni kan aku ingat nak cerita sesuatu tentang tajuk entry aku.. Nak dengar tak??? Ish.. Mana boleh dengar.. Boleh baca je.. Lupa pulak.. Hehe.. Ok, la.. Straight to the point je... Actually, aku ni lepasan SPM dan sekarang ni aku melanjutkan pelajaran di tingkatan 6 kat SIC ( Sultan Ismail College )... Chop ! Aku sambung tingkatan 6 bukan sebab tak dapat masuk universiti tau.. Tapi, aku sambung tingkatan 6 sebab peluang aku untuk berjaya lebih luas melalui tingkatan 6.. ( Usaha jangan lupa !  :D ).. 

Nak dijadikan cerita, sejak masuk bulan Ramadhan ni, aku selalu je absent.. Tiap-tiap minggu mesti ada je hari yang aku absent.. Bukan malas, tapi aku selalu sakit.. Lepas demam, sakit tekak.. Lepas tu, sakit kaki pulak.. Bengkak sampai tak boleh nak jalan.. Yang paling ketara, sakit kaki la.. Aku pun tak tahu macam mana boleh jadi bengkak macam tu.. Siap bernanah lagi tau.. Masa tu, hanya Allah je yang tahu apa yang aku rasa.. 

Al-kisahnya, kaki aku kena gigit nyamuk.. Bila dah kena gigit, korang tau-tau la sendiri akibatnya.. Gatal.. Bila dah gatal, confirm korang garu, kan??? Ha ! Aku pun macam tu la jugak.. Bila dah nampak teruk, aku buat tak kisah je.. Sebab aku dah biasa dengan keadaan macam ni.. Tapi, tak sangka pulak yang kesan garu tu akan melarat dan jadi lebih teruk.. 

Aku bagitau parents aku.. Lepas tu, parents aku pun bawa aku pergi klinik.. Masa kat klinik, doktor check tekanan darah.. Lepas tu, doktor suruh aku check kencing manis.. Aku punya lah terkejut sebab aku kan muda lagi.. Takkan la dah ada penyakit kencing manis tu kan??? Takut sangat kalau-kalau aku kena penyakit tu.. Tapi, Alhamdulillah... Nasib baik tak ada... Doktor cakap ok je.. Walaupun doktor cakap ok, mama aku suruh aku jaga-jaga sebab sekarang ni kan bulan puasa.. So, susah sikit nak detect kencing manis sebab aku puasa.. Disebabkan tu, aku mula la jadi Faten yang jaga bab-bab makan dan minum.. Biasanya susah nak jaga.. Semua aku hantam je.. Yang penting, kenyang.. Hahaha !!! 

Ok, la.. Tu je kisah aku yang tak disangka.. Hehe..Bubye, guysss !!!

Cik Faten nak menyibuk kat bawah ni.. Dengan mummy kesayangan... :)


Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Friday, 20 July 2012

Cerita Di Sebalik Ramadhan... !



Nak menyibuk kat atas ni jap.. hehe :P




“Apabila datangnya Ramadhan, maka dibuka pintu-pintu syurga, dan ditutup pintu-pintu neraka, dan diikat syaitan-syaitan.” Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim.

Wahh~ Di buka hanya pintu syurga? Ya, itulah antara janji Allah buat kita hamba-hambaNya yang lemah ini. Kita kerdil, lemah, kadang-kadang angkuh, tetapi Allah tetap sayang pada kita. Pasti ada sahaja ganjaran buat siapa sahaja yang melakukan kebaikan di jalanNya. Walau dengan semudah menyebut kalimah “la hawla wala quwwata illa billah”  ini pun insyaAllah kita boleh menumbuhkan sepohon pokok di atas tanah yang luas dan subur di syurga nanti. Bukankah di sana itu tempat kediaman kekal kita kelak, kenapa tidak kita membina ‘rumah’ yang terbaik buat kita dari sekarang? YE, BERMULA DARI SEKARANG . Bulan di mana kita seharusnya membuat persediaan untuk diri sendiri untuk menjemput kedatangan Ramadhan.

Bulan Ramadhan pasti di tunggu-tunggu oleh seluruh Umat Islam tak kira di mana kita berada. Kita bukan sahaja tidak sabar untuk menjalankan tugas kita berpuasa selama sebulan malah kita juga berlumba-lumba mahu meningkatkan amalan kita. Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang maksudnya: “Semua amalan anak Adam digandakan kebaikannya sepuluh kali ganda serupa dengannya hingga tujuh ratus kali ganda, Allah Azza Wajalla berkata: Melainkan puasa, kerana ia untuk-Ku dan Aku sendiri yang membalasnya, mereka meninggalkan syahwat dan makanannya kerana-Ku. Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan; kegembiraan semasa berbuka dan kegembiraan semasa menemui Tuhannya, dan bau busuk (dari mulut orang yang berpuasa) kerana berpuasa lebih wangi di sisi Allah daripada bau Musk.” Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim.

Kerinduan pada bulan Ramadhan semakin mekar tatkala Syabaan semakin menghujung kerana Ramadhan kian menjelma. Kita membuat persediaan untuk menghadapi Ramadhan sejak dari bulan Rejab lagi, tetapi adakah kita tahu cerita di sebalik bulan Ramadhan ini? Adakah kita menghayati kisah Rasulullah dan para sahabat baginda suatu masa dahulu ketika bulan Ramadhan? Alhamdulillah, saya percaya ramai  di kalangan kita yang bukan sahaja mengamalkan amalan Rasulullah malah menghayati sirah Rasulullah ini. Namun, bagi yang belum sempat membaca mengenai sejarah Ramadhan ini, marilah kita sama-sama menghayati cerita di sebalik Ramadhan di suatu masa dahulu.

Cerita 1.  Hari Jumaat, 17 Ramadhan, tahun ke-2 Hijrah.
Terjadinya perang pertama di dalam Islam iaitu Perang Badar. Perang ini ialah perang yang berjaya memisahkan antara yang benar dan yang bathil (tidak benar). Semasa perang ini jugalah terbunuhnya firaun ummah iaitu Abu Jahal, musuh utama Islam.
Hal ini telah diceritakan oleh Dr Said Ramadhan al Boutie dalam kitabnya Feqh al Sirah al Nabawiyyah pada halaman 158. Al Mubarakfourie juga ada menyatakannya di dalam al Rahiq al Makhtum pada halaman 249. Dr Wahbah al Zuhailie menyokong pendapat ini dan menyatakannya di dalam al Feqhul Islam wa adillatuh pada halaman 575.
Cerita 2.  Hari Selasa, 17 Ramadhan, tahun ke-8 Hijrah.
Tanggal ini merupakan hari Fathu Makkah  iaitu Hari Pembukaan Kota Mekah. Pembukaan kota Mekah ialah salah satu peristiwa yang terbesar dalam sejarah Islam. Peristiwa ini yang menyebabkan kekuatan islam dan penyebarannya mula melebar ke serata alam. Peristiwa ini dianggap satu kejayaan kepada Islam. Malah peristiwa ini merupakan tarikh keramat kepada kesempurnaan Islam. Seperti di dalam surah al Fath, ayat 1;
‘Sungguh, kami telah memberikan kepada kamu kemenangan yang nyata’

Rasulullah dan umat Islam berpuasa ketika bertolak dari Madinah dan sampai di Kadid, di antara I’sfan dan Amaj, baginda berbuka puasa. Hal ini telah dinyatakan oleh Abdul Salam Harun di dalam kitab Tahzib Sirah Ibn Hisyam, pada halaman 198.

Cerita 3.  Ramadhan, tahun ke-9 Hijrah.
Berlakunya peristiwa Perang Tabuk. Terdapat beberapa peperangan Tabuk pada bulan ramadhan tahun 9 hijrah. Baginda keluar ke Tabuk pada bulan Rejab dan kembali ketika bulan Ramadhan. Peperangan ini memakan masa selama 50 hari. Secara tepatnya, peperangan di Tabuk memakan masa selama 20 hari sahaja. Manakala bakinya berlaku sepanjang perjalanan pergi dan balik. Peperangan Tabuk ialah peperangan yang terakhir yang diikuti oleh baginda s.a.w. Peristiwa ini telah diberitahu kepada kita melalui kitab al rahiq al Makhtum, karangan al Mubarakfourie, pada halaman 517.
Cerita 4.  21 Ramadhan tahun 610 Masihi.
Hari Al- Quran diturunkan buat kita sebagai petunjuk dan peringatan. Peristiwa wahyu pertama yang diturunkan kepada Nabi Muhammad s.a.w di Gua Hira’ berlaku pada waktu malam. Baginda ketika itu berusia tepat 40 tahun 6 bulan 12 hari. Berlaku perselisihan dalam kalangan ulamak, peristiwa kenabian itu berlaku di bulan Ramadhan. Ada juga berpendapat ianya berlaku pada bulan rabi’ul awwal. Ada juga yang mengatakan dalam bulan Rejab. Tetapi kami merajihkan ianya berlaku dalam bulan Ramadhan. Seperti mana firman Allah SWT di dalam surah al Baqarah, ayat 185;
‘Bulan Ramadhan adalah bulan yang didalamnya diturunkan Al-Qur’an…’
Allah juga berfirman di dalam Surah al Qadr, ayat 1;   bahawasanya
‘Sesungguhnya kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada malam Lailatul Qadar’
Dan seperti mana yang kita ketahui, malam lailatul qadar itu jatuhnya dalam bulan Ramadhan.  Ia dikuatkan lagi dengan firman Allah di dalam surah al Dukhan, ayat 3;
‘Sesungguhnya kami menurunkannya (Al-Quran) pada malam yang diberkati. Sungguh, kamilah yang memberi peringatan’
Rasulullah s.a.w berada di gua Hira pada bulan Ramadhan, jesteru peristiwa penurunan al Quran itu berlaku pada bulan Ramadhan juga seperti yang kita ketahui. Namun, pendapat 17 Ramadhan adalah tarikh awal penurunan wahyu adalah pendapat jumhur ulamak.
Cerita 5.  Ramadhan
Peristiwa penghantaran batalion perang selepas Fathu Mekah yang bertujuan memusnahkan musuh. Kesemuanya itu berlaku dalam bulan Ramadhan. Penghantaran tersebut adalah seperti berikut :

i. Rasulullah s.a.w mengutuskan Khalid bin al Walid ke a’za. Penghantaran tersebut berlaku 5 hari terakhir di dalam bulan Ramadhan dalam tahun 8 Hijrah.
ii. Di utus Amru bin al A’s ke Suwa’. Lebih kurang 3 km dari Mekah.
iii. Di utus Saad bin Zaid al ashhilie ke minat bersama 20 tentera berkuda.

Cerita 6.  Ramadhan, tahun 9 Hijrah. 
Peristiwa ini dikenali sebagai peristiwa pengislaman rombongan tsaqifSelepas kepulangan Rasulullah s.a.w ke Madinah dari Tabuk dalam bulan Ramadhan, baginda telah didatangi rombongan Tsaqif daripada Thoif yang ingin menganut Islam. Hal ini telah dinyatakan dalam Sirah Ibn Hisyam pada jilid 4, halaman 141-144.
Cerita 7.  Hari Jumaat, 25 Ramadhan, tahun ke-479 Hijrah.
Pada subuh hari tersebut, telah berlaku Perang al Zilaqah (laut yang terletak berdekatan dengan Portugal sekarang ini). Peperangan ini telah dimenangi oleh tentera Portugis yang memiliki kekutan sebanyak 1000 tentera di bawah pimpinan Alfonso ke 6, raja Qisyhtallah. Peristiwa ini disebut di dalam al Feqhul Islam wa adillatuh, karangan Dr Wahbah al Zuhailie, jilid 2 halaman 572.
Di dalam kitab Tarikh al Islam, karangan asan Ibrahim Hasan, jilid 4 halaman 118 menyatakan, seandainya Yusuf bin Tashfin yang menerima seruan jihad tersebut dan mengetuai tentera muslimin dalam peperangan al zilaqah dan menang dalam peperangan tersebut, nescaya eropah kini sudah menganut Islam. Lihat sahaja kesan tersebut, beberapa universiti di Moscow, Berlin, London dan Paris telah menyediakan ruang untuk menyelidik al Quran.

Cerita 8.  Hari Jumaat, 15 Ramadhan, tahun ke-658 Hijrah.
Peperangan Ain Jalut ini berlaku di Ain Jalut (perkampungan diantara bisan dan Nablus di Palestin).  Dalam peperangan tersebut, tentera Monggol telah kalah dengan tentera kerajaan Mamalik. Kekalahan tersebut adalah titik penting berhentinya penguasaan tentera Monggol terhadap asia barat. Malah peristiwa tersebut telah membawa kepada kemerdekaan Mesir dan penggabungan antara Mesir dan Syam. Peristiwa ini telah digarap dengan teliti di dalam kitab al Alam al Islami fil asr al Mughulie, pada halaman 48.
Cerita 9.  28 Ramadhan, tahun ke-92 Hijrah.
Peristiwa pembukaan Andalus ini diketuai oleh Thoriq bin Ziyad selepas kekalahan tentera pimpinan Roderick dalam peperangan yang cukup getir iaitu peperangan al Buhairah. Peperangan tersebut berlaku selepas tentera muslimin menawan Jabal thoriq atau Jabraltar. Kemudian, berlakulah penawanan Cordova ( Qurtubah ),Granada ( gharnatah ) dan Thulaitolah di Andalus. Sejarah ini boleh dirujuk melalui kitab al Tarikh al Siyasie Liddaulah al Arabiah, karangan Dr Abdul Mun’im Majid, jilid 2 halaman 204.
Terdapat banyak cerita di sebalik bulan Ramadhan bukan? Dengan menghayati peristiwa-peristiwa seperti inilah insyaAllah kita akan lebih berjaya menghayati bulan Ramadhan yang bakal tiba nanti. Lagipun, siapa tahu Ramadhan ini mungkin yang terakhir buat kita, kenapa tidak kita gunakan dengan sebaik-baiknya? Wallahu’alam..
 “Sesungguhnya dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama Rayyan, dimana memasuki daripadanya orang orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya.” Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim.




SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK.... :)

Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Wednesday, 18 July 2012

Rasa Marah ???



Korang semua pernah tak rasa sakit hati atau marah kat sape-sape sepanjang hidup korang kat atas dunia ni??? Tipu la kan kalau korang cakap tak pernah sebab perasaan marah atau sakit hati tu adalah lumrah dalam kehidupan manusia.. Sama seperti rasa cinta, sayang, kasih, rindu dan sebagainya... Sebagaimana yang kita tahu, setiap rasa yang dialami ada pelbagai cara untuk dihadapi... 

Contohnya, rasa cinta akan seseorang.. Bila kita mula jatuh cinta pada seseorang, secara automatiknya kita akan berasa ingin dekat dengan orang tu dan seterusnya kita akan mula meluahkan perasaan cinta kita pada dia... Betul tak??? ( Memang pun... :)

Sama la jugak dengan rasa marah... Bila kita marah kat seseorang., kita akan sentiasa bertindak melulu tanpa memikirkan akibat perbuatan kita tu... Dan, siapa tahu kita mungkin akan melukakan hati orang yang kita marah tu... Tapi, tak salahkan kalau orang tu terluka sebab dia pun dah buat kita terluka??? ( Geleng kepala jap.. hehe

Bila difikirkan balik, memang semua orang akan cakap macam tu.. Aku pun rasa macam tu jugak bila ada orang buat aku rasa marah... Kadang-kadang tu, aku rasa macam nak bunuh je orang tu.. Tapi, Allah kan ada... Serahkan semua pada Allah... Kalau kita balas balik, semua benda yang berlaku takkan pernah ada kesudahan... Ianya akan berlarutan tanpa ada penghujung... Dan, tanpa kita sedar, kita telah melukai hati kita sendiri... Nak tahu kenapa??? ( Tarik nafas jap... :) )

Sebab kita melakukan semua tu di bawah tahap kesedaran kita... Semua orang mesti tahu, kan??? Bila kita marah, kita akan menjadi sukar untuk mengawal diri kita sendiri... Kita takkan sedar apa yang kita ucap dan apa yang kita buat sebab kita berada di bawah pengaruh nafsu amarah kita... Dan, bila kita mula tenang, kita akan teringat balik tentang perbuatan kita waktu marah tu... Kita sendiri akan tergamam bila memikirkan keadaan tu... Akhirnya, hati kita terluka... Then, kita salahkan orang lain sedangkan kelukaan tu kita sendiri yang cipta... ( Mengeluh...

Ya, Allah... Sungguh besar kekuasaan-Mu terhadap segala apa yang diciptakan oleh-Mu... Oleh itu, Engkau jagalah, Engkau peluklah, Engkau lindungilah hati hamba-Mu ini daripada segala rasa yang boleh memusnahkan diri... Engkau penuhilah hati hamba-Mu dengan segala rasa yang suci dan segala nur yang ada... Janganlah Engkau membiarkan hamba-Mu lalai akibat mengikut perasaan yang wujud di dalam hati kerana sesungguhnya setiap rasa yang Engkau kurniakan kepada hamba-Mu itu adalah rasa yang baik melainkan ia disalahertikan oleh hamba-Mu sendiri.... Aminnn... 







Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Thursday, 12 July 2012

Pengorbanan Seorang Ayah !

Assalamualaikum.. Hari ni aku nak kongsi satu cerita tentang pengorbanan seorang ayah.. 

Tapi, sebelum tu, dalam hidup ni, kita selalu je dgr tntg pengorbanan seorang ibu t'hadap anak-anak... Betul x???Ye, memang ibu banyak b'korban untuk anak-anak.. B'mula sejak anaknya berada di dalam rahim.. Seorang ibu sanggup kandungkan anaknya selama 9 bulan 10 hari.. Begitu juga sewaktu melahirkan anak.. Seorang ibu sanggup bertarung nyawa bagi memastikan satu lagi nyawa yang berada di dalam rahimnya berpeluang untuk mengenali dunia ciptaan Allah S.W.T.. Apabila memikirkan saat-saat itu, semuanya sudah cukup untuk seorang anak sedar akan pengorbanan seorang ibu.. 

Namun, seorang anak tidak sepatutnya lupa akan pengorbanan seorang ayah.. Memang ayah tidak pernah mengandungkan atau melahirkannya, namun ayah juga turut melakukan pelbagai jenis pengorbanan untuk memastikan anaknya sentiasa berada dalam keadaan yang baik sama ada dari segi kesihatan, keperluan hidup dan macam-macam lagi.. 

Apa yang jelas, aku rase terharu sangat bila aku dengar cerita tentang pengorbanan bapa saudara aku terhadap anak dia. Demi memastikan keselamatan anaknya, dia sanggup membiarkan dirinya yang tercedera daripada melihat anaknya kesakitan sehingga menyebabkan dia terlantar di hospital.. Akibat kecuaian seorang anak, ibu jari kaki kirinya terpaksa dipotong.. Mama aku tanya masa kejadian tu, kenapa dia tak lari??? Jawapan dia membuatkan aku hampir menitiskan air mata.. 

" Kalau aku lari, anak aku yang akan tercedera dan kecederaan yang mungkin dialaminya itu mungkin lebih teruk daripada apa yang aku alami sekarang ni.. Aku hanya akan kehilangan ibu jari kaki kiri je, tapi kalau anak aku yang cedera, dia mungkin akan kehilangan sebelah kakinya.. Jadi, aku rasa tak salah seandainya aku yang terlantar di hospital ni.. Itu lebih baik daripada aku harus melihat anak aku kesakitan dan menderita.."

Saat aku teringat akan jawapan yang keluar daripada mulutnya, hati aku merintih.. Begitu besarnya pengorbanan seorang ayah yang sanggup terluka demi anaknya. Saat itu juga aku teringat akan baba aku.. Dia juga banyak berkorban untuk aku.. 

Ya Allah, begitu mulianya hati seorang ibu dan ayah yang begitu menyayangi anak-anaknya.. Maafkanlah aku atas kekhilafan yang pernah aku lakukan terhadap kedua orang tuaku.. Engkau lindungilah semua insan yang bergelar ibu dan ayah daripada azab-Mu... Amin..




Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe

Tuesday, 10 July 2012

Untuk Dia - Najwa Latif ft. Sleeq

Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio



Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja



Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)



Dia penuh gaya, semua pun nak bayar
Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila



Bertemu di Facebook
Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi



Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja



Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)



Engkau punya gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja


Bertemu di muka buku
Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu



Senyum mu menawan menawan
Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya



Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja



Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)



Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja



Untuk aku (okay)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku

Thanks sudi baca entry saya... Suka??? Like je.. Hehehe